top of page

ONBOARDING - ny i job


Herunder, eksempel på beskrivelse af de første punkter

Til hvert punkt, er udarbejdet job-opdelings-ark (JOA), der er detaljeret beskrivelse af hver arbejdsproces (HVEM_HVAD_HVORFOR

Første sider, af et flere-siders dokument, der i generelle vendinger og TRIN FOR TRIN, beskriver sammenhænge i flow ved tilknytning af medarbejder i nyt job –

»FRA VUGGE TIL GRAV«

… og jeg mener det – mange ved jo, at ikke alle virksomheder kan indfri alles ønsker om udvikling.

Medarbejdere rejser – OG HVAD SÅ? Det betyder to ting: 1) Andre nye i job, vil lægge sig i selen, for hurtigt at … 2) Det betyder også, at du som personaleansvarlig skal fortsætte kontakt og der vil være sandsynlighed for, at pågældende vender beriget tilbage i større stilling.

»MEDARBEJDEREN ER IKKE REJST, PGA. DÅRLIG CHEF, MEN PGA. FORSTÅELIG BEGRÆNSET UDVIKLINGSMULIGHED«

Hvor svært kan det være? (håndholdt ONBOARDING – måske til mindre/mellemstore fa.?)

Dokumentet er beskrevet med forklaring om HVAD – HVORDAN – HVORFOR. Specielt HVORFOR, er afgørende, med en forklaring om formål, mål og forventninger til ’NY I JOB’.

Hvert trin er yderligere beskrevet i job-opdelings-ark (JOA). Medarbejderen begynder selv træningsprogrammet INDEN TILTRÆDELSE.

Medarbejderne har selv haft indflydelse på det medarbejder-drevne træningsprogram (ONBOARDING).

DET AFGØRENDE ER, AT ’NY I JOB’ SELV SKAL VÆRE UDFARENDE OG OPSØGENDE, med ansvar for at drive egen udvikling.

17 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page