top of page

Kommer svaret ikke som skidt fra en spædekalv, er du på røven!


Gå en tur i din virksomhed og spørg 10 tilfældige medarbejdere om hvad virksomhedens mål er, og hvordan specielt, de bidrager til dem.

( … spørg til forståelsen, om sammenhænge i HVORDAN i arbejder- og HVORFOR specielt, i arbejder som i gør).

Kommer svaret ikke som skidt fra en spædekalv (prompte), er du på røven!

Tror du ikke medarbejderne vil vide HVORFOR de er her og kunne se, føle og mærke, sammenhænge i hvordan de bidrager?

Medarbejdere ønsker en forståelse for helheden i deres arbejds- og proces-flow, jeres mål, samt de bestræbelser i gør, for at nå frem til målet og visionerne.

Medarbejdernes indre tanker, om målet, er ofte, HVAD er målet? HVORFOR og HVORDAN kommer vi dertil? Hvad er der i det for mig? (betyder det for mig) (kontinuitet).

Er det i en produktion, har ALLE udbytte af at kende til helheden, ikke mindst de der yder service til produktionen, for at den kan gennemføres uden forhindringer!

Du får større udbytte, gennem en bedre forstående medarbejderskare, hvilket kan udløse forbedringsforslag og give mere tilfredse medarbejdere.

Det betyder også, at du kan være tryk ved, at dine medarbejdere deltager i private arrangementer, som konfirmationer, runde fødselsdage og bryllupper etc.

… det første borddamen (herren) ofte spørger om, er typisk: Hvad laver du/hvor arbejder du?

Svaret fra din medarbejder er image-skabende (brander) din virksomhed.

Måden, svaret gives på, opfattes ofte således: A-HA, det er sådan de er hos (firmanavn).

God arbejdslyst!

Har medarbejderen ikke lært det, er der ikke trænet.

Søren Thrane

ThraneConsulting

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page