»Der har aldrig været så mange, der kender så meget til feedback og stadig syntes det er så svært.
Er det er fordi de ikke praktiserer det«
Eksempler på årsager?
Frygt for at stå alene.
Frygt for en aggressiv reaktion eller konflikt.
Frygt for at såre modtageren.
Frygt for at intention og budskab ikke når frem.
Frygt for at skade forholdet.
Frygt for …
Mange tror medarbejdere praktiserer ny viden efter et kursusforløb – DET GØR DE IKKE!
Feedback skal øves – øv dig overalt – øv dig i fritiden, på borgere der ikke kan komme efter dig, der hvor det ikke gør noget, når du træder ved siden af, for det gør du.
»PROFESSIONELLE ØVER SIG HVER DAG – AMATØRER ØVER SIG ALDRIG«
Forslag
SELVSTUDIE/VIRKELIGHEDS-TRÆNING (GROVSKITSE) der med garanti, FØRER TIL BEDRE ERINDRING OG UDØVELSE
INVOLVERING – Udarbejd plan (HVORDAN/HVORFOR) STØT HINANDEN!
3½ timers teoretisk oplæg om feedback og program.
Læs en bog og efter HVERT AFSNIT: Noter/resumer/mødes/optimer, i grupper á 2 og 2.
Alle (10 deltagere) mødes, aftales hver 3./4. afsnit og …
Deltagerne begynder FEEDBACK UDENFOR VIRKSOMHEDEN (resultat i skema) først positiv og senere med ønske om forbedring.
Deltagerne begynder feedback I VIRKSOMHEDEN, 2 og 2 (resultat i skema) (EFTER MODEL OVENFOR).
Trænerkort må frit anvendes i oprindelig typografi og layout.