top of page

Har du talt med din medarbejder i dag?


>MUS, 1:1 medarbejdersamtaler - 10 minutter hver uge.

Giv dine ledere ’gode kort’ på hånden, så de får fingeren på pulsen hos deres medarbejdere og samtidig bliver klar til, gennem en åben og ærlig dialog, at håndtere alle de spørgsmål der naturligt opstår, under de mange bestræbelser på forbedringer, (der ofte betyder forandringer) som virksomheder undergår.

Medarbejdere vil som udgangspunkt gerne forandringer, blot de får en forklaring om:

HVAD, HVORDAN og HVORFOR specielt?

Det tager kun 2 timer at facilitere dig som topleder, i at gennemfører en medarbejdersamtalen, med udgangspunkt i et skema, således at du, som en kædereaktion, kan træne det videre hos dine ledere 1:1, der igen kan træne …,

der igen ... (alt sammen ’stående’ og i arbejdstiden, naturligvis!)

»Er det nok med én gang om året?«

Syntes du, det er nok at tale med din medarbejder én gang om året, eller måske hvert ½ år? – når formålet med MUS, angivet af mange, blandt andet er:

  1. Udvikling og fastlæggelse af fremtidige opgaver

  2. Tovejs forventningsafstemning

  3. Forbedring af forhold mellem leder og medarbejder

  4. Motivation af medarbejderen

  5. Udvikling af medarbejderens kompetencer

  6. Hvad arbejdsgiver og medarbejder kan forbedre

Medarbejdere (mennesker), kan af utallige grunde styre i en forkert retning, på grund af alle de uforudsigelige forhindringer som de kan møde i virkeligheden. De har brug for at få hjælp – De vil blive glade for at have en leder, der hurtigt kan coache[1] dem på rette kurs igen.

»Din medarbejder har som 'sømand i oprørt hav', brug for at blive coached til at komme på ’rette’ kurs igen – en kurs, der tager højde for (virkeligheden),

en kurs over grund og over kompasset, hvor du tager højde for at medarbejderen

kan blive skubbet, på grund af strøm (forsætning) eller vind, nogen der ’puster’ (afdrift), eller kan ’ramme forkert’, på grund forkert beregning (misvisning/’polers magnetisme’) eller, blive trukket i en forkert retning, på grund af påvirkninger

i ’nærområdet’ (deviation/magnetisme på båd)«.

Det er om feedback i tid og sted

Den unge generation Y (de der er født i den digitale tid), vil have feedback til tiden og på stedet - De siger det. Det tror jeg også alle andre, der ikke siger det, vil have

Herunder er et værktøj du måske kan bruge

(Træning af leder i gennemførelse af 1:1 medarbejdersamtale er anderledes, end ved træning i fysiske arbejdsprocesser).

_________________________________________________

Der er ikke copyright på materialet, der frit kan benyttes og hentes inspiration fra.

____________________________

Bedste hilsener

Søren Thrane

Founder of ThraneConsulting

____________________________

Mail: thrane@t-c.dk

www.t-c.dk

tlf.: 52 30 72 04

____________________________

coaching[1]

En coach, er en person der ved sin tilstedeværelse formår

at frembringe det essentielle i det enkelte menneske, uden selv at blive forbrugt.

… alt sammen ud fra filosofien om, at det resultat medarbejderen selv når frem til,

vil forankre sig stærkere, end det der bliver fortalt.

109 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page