ONBOARDING - ny i job

 

Herunder, eksempel på beskrivelse af de første punkter
 

Til hvert punkt, er udarbejdet job-opdelings-ark (JOA), der er detaljeret beskrivelse af hver arbejdsproces (HVEM_HVAD_HVORFOR

 

Første sider, af et flere-siders dokument, der i generelle vendinger og TRIN FOR TRIN, beskriver sammenhænge i flow ved tilknytning af medarbejder
i nyt job –

 

»FRA VUGGE TIL GRAV«

 

… og jeg mener det – mange ved jo, at ikke alle virksomheder kan indfri alles ønsker om udvikling.

 

Medarbejdere rejser – OG HVAD SÅ? Det betyder to ting: 1) Andre nye i job, vil lægge sig i selen, for hurtigt at … 2) Det betyder også, at du som personaleansvarlig skal fortsætte kontakt og der vil være sandsynlighed for, at pågældende vender beriget tilbage i større stilling.

 

»MEDARBEJDEREN ER IKKE REJST, PGA. DÅRLIG CHEF, MEN PGA. FORSTÅELIG BEGRÆNSET UDVIKLINGSMULIGHED«

 

Hvor svært kan det være? (håndholdt ONBOARDING – måske til mindre/mellemstore fa.?)

 

Dokumentet er beskrevet med forklaring om HVAD – HVORDAN – HVORFOR. Specielt HVORFOR, er afgørende, med en forklaring om formål, mål og forventninger til ’NY I JOB’.

 

Hvert trin er yderligere beskrevet i job-opdelings-ark (JOA). Medarbejderen begynder selv træningsprogrammet INDEN TILTRÆDELSE.

 

Medarbejderne har selv haft indflydelse på det medarbejder-drevne træningsprogram (ONBOARDING).

 

DET AFGØRENDE ER, AT ’NY I JOB’ SELV SKAL VÆRE UDFARENDE OG OPSØGENDE, med ansvar for at drive egen udvikling.

 

 

Please reload

Udvalgte blogindlæg

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Seneste blogindlæg

May 23, 2020

May 14, 2020

Please reload

Arkiv
Please reload

Sorter efter tags
Please reload

Følg os
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • LinkedIn Social Icon