Tavlemøder - proceskonfirmering

 

Virksomheder der har succes, har for eksempel benyttet lean-afdelingsmedarbejderne, der som gæst, overværer (proceskonfirmerer) morgenmøder.

 

Formålet må selvfølgelig være, at høre om der er noget (tales om noget), som deltagerne ikke selv hører – og målet må være, efter mødet, at give feedback på møde-processen (blev mødet gennemført iht. standard?)

 

Det kan også være en aftale om, at afdelingschefen efter mødet modtager et ’udfyldt’ kort, hvorpå der er afkrydset, hvad der kan forbedres. … alt sammen noget, som alle afdelingsledere forinden ibrugtagning af et nyt tavlemøde-koncept, har sagt ja til og at de vil gøre alt, for at overholde de aftalte punkter for gennemførelse af et effektivt møde.

 

HVAD KRÆVER DETTE – det kræver, at alle ledere har sagt ja til, at de, dels accepterer det nye aftalte, som de selv har medvirket til at nå frem til og gerne, vil lade sig proceskonfirmere på møde-gennemførelse.

 

Det kræver ligeledes, at topchefen har givet accept på, at Lean-afd. må gennemføre disse møder i en ydmyg fremtræden og at erfaret viden, anvendes konstruktivt og i en god ånd. Ja, det ER svært og vil i begyndelsen give nogle afkrydsninger – over tid, vil alle deltagere slet ikke kunne forstå, hvordan det kunne lade sig gøre før.

 

 

Please reload

Udvalgte blogindlæg

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Seneste blogindlæg

May 23, 2020

May 14, 2020

Please reload

Arkiv
Please reload

Sorter efter tags
Please reload

Følg os
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • LinkedIn Social Icon