HUSK, NOGLE GANGE BEDER DU DINE TRÆNERE OM AT GØRE DET, FLERE AF DINE LEDERE END IKKE SELV PRÆSTERER – AT INSTRUERE.
About leadership - Erfarne ledere og resursestærke medarbejdere skal fra begyndelsen, selv være med til at forme en ny adfærd. Det betyder, at medarbejderne vil tro på, at der er en reel forandring undervejs, når den vises fra topledelsen og erfarne mellemledere.
Omfattende forbedringsprogrammer, kræver konstant kommunikation, ikke kun under selve udrulningen, men løbende under hele processen.
Oversæt jeres beslutninger og handlinger til noget enkelt og forståeligt – noget, der giver sammenhænge, mening og tilslutning.
Anvend og henvis til (brug) de medarbejdere der tager imod det nye koncept, de der er kulturambassadører og de, der i forvejen er kendt for at tage imod forandringer.
Brug forskellige kommunikationsformer, under dialog/intern markedsføring, som: A3, WS, foldere, opslag, intranet, mails, 1:1, under møder, interviews, artikler, film og italesættelse.
Giv strategisk feedback – Fortæl hvad du forventer og fortæl om, hvad en medarbejders handling betyder, dels for pågældende selv, for kolleger, for afdelingen og for virksomheden som helhed.
(leder-trænerkort må frit kopieres/trykkes, i oprindelig typografi og layout).