En A3 er navnet på en papirstørrelse, der i denne her form, kan anvendes til intern markedsføring.
Den skal på afstand, KORT og PRÆCIST kunne fortælle om et projekt.
LÆSER DINE MEDARBEJDERE JERES INTRANET? – HVIS IKKE, SÅ BRUG A3!
En A3, kan have 3 forskellige faser:
1) Forslag
2) Problem
3) Status
A3, SKAL KUNNE FANGE DIG PÅ LANG AFSTAND og være levende. Den må gerne skives i populær form, i korte fraser, med lidt provokerende udsagn og med foto.
TEKSTEN I A3, SKAL RAMME MEDARBEJDERNES EGNE UDSAGN – DET DE ØNSKER.
På A3én skal stå navne på en styregruppe, der som minimum skal være ØVERSTE LEDER, en DRIVER og FÅ ’rette’ involverede.
HUSK HVEM I SKRIVER TIL og henvis til yderligere dybereliggende information, til dem der overvejende er auditivt-digitalt-orienterede (denne gruppe menes at være overvejende længerevarende uddannede mennesker, der er i stand til, gennem læsning, at sætte sig ind i mere komplekst stof og samtidig, ønsker sig en logisk forklaring og sammenhænge i et projekt).