Jeg kender en virksomhed, der sender ALLE nyansatte funktionærer, 2 dage på skiftehold i produktionen, iklædt arbejdstøj. (de ’gamle’ har været der).
… og den ene dag, er en 12 timers vagt eller natskift!
Det gør de, fordi de har en overbevisning om, at en større forståelse for hverdagen, hos dem de skal yde hjælp, vil udmunde sig i en stærkere servicere.
De står efterfølgende og tripper hver morgen, for at stiller produktionsmedarbejderne følgende spørgsmål: Hvilke udfordringer har du haft i dette døgn og hvordan, kan jeg bedst hjælpe dig?
Til dig som læser – Prøv at reflekter hele vejen rundt, hvilke udkomme tror du, der kan komme af denne indsats? – Og tror du, du kan få ’dem’ med?
Hvad vil du selv vil tænke?- og tror du, operatøren tænker? Teamlederen tænker? Afdelingslederen tænker? Dine kolleger tænker? Fabrikslederen tænker? Andre, ’ikke-tæt-på-produktionen/afdelingsledere’, tænker? Din kæreste/ægtefælde tænker? Din øvrige familie tænker? Dine naboer tænker?
Denne indsats, er også en del af en branding:
Det er ikke for børn – Det er ikke skjult kamera –
Det er ikke undercover – This is for real.
Søren Thrane
Thrane Consulting